به گزارش تحریریه، قیمت لوازم خانگی از سال 1397 تاكنون روی ریل افزایش قیمت حركت كرده و گرانی دلار در كنار عدم واردات باعث شكل گیری قیمت های فضایی در بازار داخل شده است.
این روند با به خط شدن تولیدكننده های داخلی برای جایگزین شدن با كالاهای وارداتی تغییر كرد و شاهد افزایش تبلیغات برندهای داخلی در سطح شهرها و صدا و سیما هستیم كه همچنان ادامه دارد. اگرچه نمی توان هنوز از بازار لوازم خانگی به عنوان یك بازار باثبات نام برد و به دلیل كمبود متغیرهای رقابت ساز در بازار شاهد قیمتگذاری های پرت و بالای تولیدكننده های داخلی هستیم كه با نگاه كوتاه مدت؛ به جای گرفتن سهم بیشتری از بازار برای كار بلندمدت به فروش با قیمت های دولاپهنا روی آورده اند.
كاهش حتمی قیمت دلار در سال 1400 كه روند آن آغاز شده و ادامه پیدا می كند، در كنار بهبود واردات لوازم خانگی و رقباتی تر شدن قیمت تولیدات داخلی باعث می شود تا قیمت ها در بازار با كاهش همراه باشد.
دولت به دلار ارزان برای تبلیغات انتخاباتی نیاز دارد و اگرچه كاهش تحریم ها در سمت برجام جدی نیست و به چند رفع محدودیت برای استفاده از دلارهای مسدود شده محدود خواهد شد، اما وزنه سنگین توافق راهبردی 25 ساله با چین باعث می شود تا اقتصاد ایران از جانب شرق به شدت تقویت شود.
نتیجه اینكه، به تاخیر انداختن خرید از بازار لوازم خانگی به سود خریداران است و كسانی كه در ماههای بعد به جای بهار 1400 خرید كنند می توانند با انتخاب های متنوع تر و قیمتهای بهتر وارد بازار شده و منتفع شوند.